Şanzelize

2011-06-14 02:42:00
Şanzelize |  görsel 1

Şanzelize bulvarı..paris Devamı

Hayallerimin Şehri PARİS-3 ..

2011-06-14 02:26:00

Gece Champs Elysees(şanzelize) ye giderken La Petit Galeriye uğradık.Şehir merkezindeki bu tarihi saray şuan bir müze, muhteşem tablolar ve heykeller var, ayrıca sarayda kullanılan eşyalar ilgi çekici.Versailles sarayından sonra gece geziye devam etmek hayli yorucu olsada ayaklarım isyanlarda Şanzelize bulvarında uzun uzun yürüyoruz. Hava daha da soğudu ama Şanzelize klas bir yer.Paris romantik bir şehir.Bu içimizi ısıtıyor.Buradan mutlu olarak otelimize dönüyoruz.   25 Ocak, aslında buraya geliş amacım Louvre müzesini görmek.Dikdörgen şeklinde yapılmış iç içe odalardan oluşuyor.Arada bağlantı merdivenleri ,bir sürü galeriler kaybolmamak imkansız.Dünyadaki bütün medeniyetlere ait tarihi eserler var.Bana göre en zengin bölüm; Da Vinci'nin meşhur tablosunun da (Mona Lisa) olduğu resim galerileri.Devasa tablolar ünlü ressamların eserleri fotoğraf gibiler, ben adeta zamandan soyutlanıyor, tarihin derinliklerinde dolaşırken kah savaşlarda, kah saray yaşamında, kah Fransız ihtilaline tanıklık ediyorum.Müzeyle ilgili okuduklarım kesinlikle abartı değil saatlerce gezdik.Bir sanatsever olarak istemiyerek ayrılıyorum.Bu seyahatten çocuk ruhumun açığa çıktığı birde Disneyland var. ... Devamı

LABİRENT

2011-06-08 14:00:00

Seni varoluşa taşıyan ruhun labirentinde sağa sola çarparak ilerlemek neden? Oysa ruhuna ekilen bu mana yolcuğunun başlangıcı olan tohumcuğu geliştirip büyütmek senin elinde.Onu ister çürütüp yokeder labirentte kaybolursun, ister besleyip büyüterek o manevi yolculuğunda önünü açarsın.Bu yolculukta güllerde dikenlerde var, karanlık ve aydınlık gibi herşey zıddıyla bulunur, güzellikleri görüp hayattan lezzet almalı.. Yolumuza konulan bu engellerin yaratıcı tarafından bize bir uyarı olarak düşünmeli, yolumuza öyle devam etmeliyiz... Devamı

Versailles Sarayı

2011-06-07 01:52:00
Versailles Sarayı |  görsel 1

Tarihi Versailles Sarayı .. Devamı

Eiffel Kulesi ..

2011-06-07 01:46:00
Eiffel Kulesi .. |  görsel 1

Gösterişli Eiffel Kulesi .. Devamı

Hayallerimin Şehri PARİS-2 ..

2011-06-07 01:41:00

Dondurucu Paris akşamında Best Western Premier L'Horset Opera otelinde lüks döşenmiş sıcacık odamızda olmak harika bir duygu.Bir an önce yerleşip etrafı tanımak istiyoruz.Karnımızı doyurup gecenin ayazında etrafı tanımaya çalışıyoruz.Uzaklardan ışıl ışıl Eiffel kulesini görünce gitmeye karar veriyoruz.Eiffel demir yığını belki, ama mühendislik harikası bizim gibi soğuğa aldırmayıp gelen çok turist var.Kulenin ikinci katından pırıl pırıl Paris'i seyrettik.Birinci katında buz pateni yapanları görünce, kızım  kaymak istedi.Şiddetli soğuğa rağmen onu kıramadım.Muhteşem bir şey olmalı bu kadar yüksekte buz pateni yapmak.Titriyorum, ama onu kayarken izlemek çok keyifli.Kısa bir tur atmak için çıktığımız otele, gece yarısı döndük.Sabah erken kalkıp Versailles sarayına gitmeyi düşünüyoruz. 24 OCAK 2006: Sabah dinlenmiş olarak uyandık.Kahvaltı mükemmeldi.Lobide bizi bir sürpriz bekliyordu, görevli bir Türk'tü. İngilizce sorulan soruya Türk'çe cevap verince çok sevindim.Önce metro ile daha sonra tren ile 1,5 saat güzel bir yolculuğun ardından Versailles sarayındayız.İlk girişte Napolyon apt. ve kilisesi ilgi çekici.Muhteşem tablolar var.Önlerinden dakikalarca ayrılamadığım, bir çoğu portreler, sarayda yaşayan kral ve kraliçeler, prensesler... Kraliçe Eguene ve Maria Antoniette'nin yatak odaları çok güzeldi.Fransız mobilyalarının bugün de hala popüler olmasını anlayabiliyorum.Saray gezimiz epey sürdü.Kış mevsimi olmasına rağmen bahçeler çok güzel, peyzaj bir harika, havuzlar heykeller ile süslenmiş.Doğrusu bahar veya yaz mevsiminde burada olmak ister, bahçeleri doya doya gezmek isterdim. Bol bol fotoğraf çekip bir yandan çikolata atıştırıyoruz. Bu görkemli sarayı ve tarihe mal... Devamı

Hayallerimin Şehri PARİS-1 ...

2011-06-06 02:12:00

Hava çok soğuk dışarıda yoğun kar yağışı var.Akşam hiç uyuyamadık .Öyle heyecanlıyımki bu benim ilk Avrupa seyahatim.Paris'e gidiyoruz oğlum ve küçük kızımla birlikte.Sabah beşte havalimanına doğru giderken uçağın kalkıp kalkmayacağı belli değil.Yıllardır hayalini kurduğum kitaplarda okuduğum, tv'de seyrettiğim Parise gidiyordum.Uçağımız rötarlı kalktı güzel bir yolculuktan sonra Paris Orly havalimanındayız.Körükten pasaport kontrolüne giderken Mekke'den dönen hacı kafilelerini görüyoruz. Paris kozmopolit  bir şehir her milletten insanın yaşadığı yer, bu hacı kafilelerinde de açıkça görülüyor.Açıkçası bu görüntü beni çok mutlu ediyor.Lahuti hislerle coşuyorum. Danışmadan harita ve bazı bilgileri alıp otobüsle şehir merkezine doğru yola çıkıyoruz.Fransızlar ilginç insanlar kendi dillerinden başka bir dil   konuşmuyorlar.Fransızca bilmemek hiç bilmediğimiz bu memlekette biraz sorun oldu.Paris metrosu inanılmaz adeta bir yeraltı şehri kat kat, şehir merkezinde Operada metrodan indik yukarı çıktığımızda işte barok mimarinin hakim olduğu geniş bulvarlarıyla Paris'teyiz.Sömestr tatilinin son haftası spontane geldiğimiz bu gezide otel rezervasyonumuz yok.Yürüyoruz ne kadar çok tiyatro var bu şehirde boşuna sanat şehri dememişler bunu Louvre müzesini ve Versailles sarayını gezince daha iyi anlayacaktım. Devamı

DUYGULARIN KÖLESİ MİYİM?

2011-06-01 18:10:00

Tutkuların esirimiyiz? Dünyayı seviyoruz, gençliğimizi, ailemizi, malımızı, eşimizi, çocuklarımızı.Bu alaka duyduğumuz şeyler aslında bir emanet.Emanet olduğu cihetle sevmek.Tutkuyla değil.Bize hükmeden bu duyguları yaradan namına kullanmazsak bizi esir alabilir.Sevgiliye duyulan aşk, dayanılmaz özlemler, çıldırtan kıskançlıklar bizi yanlış istikametlere sürükleyebilir.Bunun çaresi tutkuları yenmek;SADİ ŞİRAZİ tutkulara nefis adını verir.Onunla mücadeleyi esaslı bir konu olarak alır.İnsan tutkularla doludur.Bunlar başıboş bırakılırlarsa haşarı ve toy bir at gibi, bizi kendi istikametlerinde meçhul tehlikelere doğru kaçırırlar.Tutkuların dizginlerine hakim olunursa özlediğimiz gerçek SAADET başlamış sayılır. Devamı

İÇSEL YOLCULUKLAR

2011-06-01 02:14:00

Yaradılışın kanunu bu; elektronlar çekirdeğin etrafında, zerreler hareket halinde, vücudumuzdaki kan, nehirler, denizler, kendi mecralarında hareket halinde.Güneş, ay ,dünyamız, gezegenler fezada bilinmeyen bir sona doğru yolculuktalar....   Yüce yaratıcı insanı en mükemmel şekilde yaratmış.Akıl vermiş, görünen görünmeyen duygular ve hislerle donatmış. Birkere sonu olmayan hayallerimiz var, rüyalarımız keza yani ucu bucağı olmayan içsel yolculuklar... Önemli olan  bu yolculuklarda kaybolmamak. Çünkü yaradılış olarak bize verilen bu duygular bu fani dünya için verilmemiş. Ne kadar hayallerin peşinden gidersek gidelim yine doymaz hep daha fazlasını isteriz. Buradan şunu anlıyoruz; bu duygular ebedi bir alem için verilmiş.   İçsel yolculuğumuzda kaybolmamak önemli. Önce kendimizi tanımakla yola koyulabiliriz. BEN bu yaşamdayım İstanbul'dayım kendi penceremden hayatı sorguluyorum. Bu yaşamda varım sanırım rotam doğru yolumu tarif eden rehberim EN GÜVENİLİR OLAN... Kainat bir kitap. Ben kitap okumayı çok seviyorum bu sayede farklı kişiliklere kültürlere yolculuk yapabiliyorum. Bu beni çok mutlu yapıyor. İşte kainatıda bir kitap gibi okumaya çalışıyorum. Onu tanıdıkça kendimi tanımamda kolaylaşıyor. Yine mutlu oluyorum. İşte o zaman hayat anlam kazanıyor yaşamdaki olumlu olumsuz her şeye bakışın değişiyor. Çünkü kainatta hiç bir şey kararında değil. Bazen bulutlu bazen yağmur, fırtınalar, gök gürültüsü, sisli puslu, güneşli, mevsimler değişiyor.. İnsanda böyle bir alem işte oku okuyabildiğin kadar. Bazen mutlu bazen mutsuz bazen rüzgarlar gibi halden hale yer değiştiren bazen de kuşlar kadar  hür. İnanç önemli hayatta hiç bir şey durağan değil. Bu hayat yolculuğunda taşıyamıyacağım... Devamı